Joukkueen huuto

Seikkailija kokee kuuluvansa ryhmään.

Seikkailijat keksivät joukkueelleen huudon tai muun tunnuksen.

Taitoalueet

Partiokulttuuri, Ryhmähenki, Vuorovaikutustaidot,

Johtamistaito

Visiointitaidot, Vuorovaikutustaidot,

Johtajan tehtävät

Sammon tehtävänä on ohjata seikkailijoiden huudonsuunnittelua sekä antaa esimerkkejä partiohuudoista ja huutotavoista. Jos joukkueella on jo olemassa peritty huuto, sammon tehtävänä on opettaa se ja muutama muukin lippukunnan perinteinen huuto. Myös oman piirin huuto on hyvä osata. Huuto voi olla pidempikin, esimerkiksi räpäytys. Joissakin lippukunnissa ei ole huutoperinnettä. Tällöin ryhmä voi huudon sijasta keksiä esimerkiksi salainen tunnuksen, tervehdyksen tai koputuksen. Myöhemmin joukkue voi luoda omaa symboliikkaa myös vartioille.

Kasvatustavoitteet

Ryhmässä toimiminen, Yhteisöön kuuluminen,

Pakollinen

1

Ryhmäkoko

Pentueessa tai vartiossa,

Paikka

Kämpällä, Kololla, Metsässä, Ulkona,

Kesto

A 30 min,

Aktiviteetin yläkäsite