Uusi hahmo

Seikkailija tietää, että hyvä roolihahmo syntyy ilmeistä, eleistä ja roolivaatetuksesta.

Seikkailija keksii itselleen oman hahmon ja miettii sekä toteuttaa hahmolle ilmeet, eleet, vaatetuksen ja muut asusteet sekä mahdollisen maskeerauksen.

Taitoalueet

Luovuus, Rohkeus, Vuorovaikutustaidot,

Johtamistaito

Visiointitaidot,

Johtajan tehtävät

Sammon tehtävänä on tuoda kololle riittävästi asusteita ja vaatteita, joiden avulla seikkailijat pystyvät rakentamaan roolihahmonsa. Seikkailijan ja vartionjohtajan tehtävänä on kannustaa seikkailijoita heittäytymään sekä kysellä seikkailijoilta hahmojen valmisteluvaiheessa kysymyksiä, jotka auttavat seikkailijoita luomaan mahdollisimman tarkkoja hahmokuvauksia.

Kasvatustavoitteet

Itsetuntemus,

Pakollinen

0

Ryhmäkoko

Pentueessa tai vartiossa,

Paikka

Kämpällä, Kololla, Metsässä, Ulkona,

Kesto

A muutama tunti,

Aktiviteetin yläkäsite