Kotiseudun historia

Seikkailija tuntee kotiseutunsa historiaa.

Seikkailija perehtyy kotiseutunsa historiallisesti merkittävään tapahtumaan tai kohteeseen. Kyseessä voi olla esimerkiksi jokin merkittävä taistelu, paikkakunnalla sijainnut ruukki tai muu teollisuuslaitos, linna tai muu merkittävä rakennus. Seikkailija selvittää, onko tapahtumalla tai kohteella merkittävä asema Suomen historiassa.

Taitoalueet

Arjen taidot, Suomalainen kulttuuri,

Johtamistaito

Johtajan tehtävät

Sampo ohjaa seikkailijaa aiheen valinnassa. Hän antaa vinkkejä siihen, mistä voisi löytää tietoa kyseisestä tapahtumasta tai paikasta. Sampo auttaa seikkailijaa tutustumaan tapahtumaan tai kohteeseen.

Kasvatustavoitteet

Yhteisöön kuuluminen,

Pakollinen

0

Ryhmäkoko

Pentueessa tai vartiossa,

Paikka

Kämpällä, Kololla, Kotona, Metsässä, Ulkona, Vierailukohteessa,

Kesto

A 1 h,

Aktiviteetin yläkäsite